Marc Jacobs lanserar en ny lekfull parfym - Marc Jacobs Perfect! En hyllning till självacceptans och därmed oss själva. Perfekt inspireras av Marc Jacobs mantra: “Jag är perfekt som jag är”. Marc Jacobs berättar han att han valt att tatuera ordet ”Perfect” på sin handled för att påminna sig själv om att han inte behöver vara som alla andra, eller starkare, eller bättre, eller på ett visst sätt. Liksom hans tatuering handlar Marc Jacobs Perfect om att omfamna och uttrycka ens sanna jag. Färgstarka kontraster, likt Marc Jacobs stil, är närvarande under hela kampanjen, doften och designen.
Parfymören Domitille Michalon-Bertier har skapat en modern, ljus och feminin blomsterbukett. De som har testat den säger att den är beroendeframkallande. Marc Jacobs Perfect är en och söt parfym som ger värme och utstrålar en harmoniskt rolig och lättsam anda. Perfect doftkompositionen bygger på balansen mellan skarpa, fruktiga och saftiga gröna doftnoter av rabarber och blommor samt moderniteten och mjukheten av mandelmjölk och cashmere.
Kampanjen för den nya Marc Jacobs parfymen Perfect är inspirerad av Marcs mantra "Perfect" och är en inkluderande illustration av självkärlek och autenticitet. Modellen för denna kampanj är brittiska Lila Moss, dotter till supermodellen Kate Moss, och en gedigen rollbesättning av 42 personer som handplockades genom ett öppet casting-call på Instagram.