Parfym Hårvård Hudvård Smink
Parfym.se

Viktig information !

Vår kundtjänsttelefon är öppen Måndag-Fredag mellan 10:00-14:00. Ni når oss på 010-5517399 ni kan även nå oss via mejl på kundtjanst@parfym.se




Populära FAQs

Var är min order?

I din orderbekräftelse finns en länk där du kan se din orderstatus. När din beställning är skickad kan du även se ditt kolli-id och spåra din försändelse via vald transportörs hemsida.

Var hittar jag era Premiumbrands?

Våra premiumbrands är listade nedan och kan inte kombineras med eventuella rabattkoder:


Amouroud

Balmain
Clive Christian
Creed
Hermès
Sisley
Xerjoff 

Roja Parfums

Nishane

Sensai

Memo Paris

Sol de Janeiro

Parfums de Marly 


Var lägger jag in min rabattkod?

Din värdekod (rabattkod) aktiverar du genom att klicka på Rabattkod - lägg in rabattkoden, tryck därefter på aktivera rabattkod så läggs din rabatt till.
*Observera att rabattkoder ej gäller på redan nedsatta varor, rea-varor, duopack, kit eller på våra premiumbrands.


Kan jag ångra eller ändra mitt köp efter beställning?

Vi arbetar ständigt med att leverera beställda produkter så fort som möjligt. Därför går alla beställningar direkt till vårt lager för packning och kan inte ändras efter det att du genomfört köpet. Om du upplever problem med ditt köp kontakta oss på  kundtjanst@parfym.se


Vänligen se till att dina personuppgifter så som namn, adress, telefonnummer, mejladress och personnummer är korrekt innan du slutför ditt köp. 

Om du ångrar ditt köp eller önskar att byta ut en mottagen vara, hänvisar vi till vår retur-policy.

Hur gör jag en retur?

Har du ångrat ditt köp eller har du av misstag beställt fel vara?

Är dina varor oöppnade/oanvända samt ej har bruten plombering kan du använda dig av ångerrätten som gäller i 14 dagar från det att du mottagit din beställning. Skicka tillbaka de varor du vill returnera tillsammans med ditt ordernummer till:

Parfym Sverige AB

C / O Nowaste Logistics AB T3

Mineralgatan 16

254 64 Helsingborg

Vid nyttjande av ångerrätten står du som köpare för returfrakten. Vi godkänner inte returer i de fall då produkterna är öppnade eller använda. I dessa fall tillkommer det en fraktkostnad på 39 kr för att få varan skickad till sig på nytt.

Erbjuder ni doft/varuprover?

I dagsläget har vi ingen möjlighet att erbjuda doft/varuprover enligt önskemål. Men vi skickar dock med varuprover med din order vid vissa tillfällen. 

Samarbeten & Affiliateprogram

Alla är mer än välkomna att gå med i vårt Affiliateprogram hos Impact där vi erbjuder provision på alla köp som genereras via din hemsida, sociala medier: Instagram, TikTok och blogg. -> Se mer här 

Vid frågor kontakta Delli@parfym.se

 

Är du influencer är du mer än välkommen att ansöka till vårt influencerprogram. 

Skicka en förfrågan till: campaigns@massfluencer.com 

Vid frågor kontakta jenny.hamren@massfluencer.com

 

För PR frågor och produktsponsring, kontakta julia.brannemark@parfym.se


Order & Orderproblem

Var är min order?

I din orderbekräftelse finns en länk där du kan se din orderstatus. När din beställning är skickad kan du även se ditt kolli-id och spåra din försändelse via vald transportörs hemsida. 

Kan jag ångra eller ändra mitt köp efter beställning?

Vi arbetar ständigt med att leverera beställda produkter så fort som möjligt. Därför går alla beställningar direkt till vårt lager för packning och kan inte ändras efter det att du genomfört köpet. Om du upplever problem med ditt köp kontakta oss på  kundtjanst@parfym.se


Vänligen se till att dina personuppgifter så som namn, adress, telefonnummer, mejladress och personnummer är korrekt innan du slutför ditt köp. 

Om du ångrar ditt köp eller önskar att byta ut en mottagen vara, hänvisar vi till vår retur-policy.

Hur gör jag en reklamation?

Vänligen kontakta kundtjänst på kundtjanst@parfym.se innan du skickar tillbaka en vara, oavsett anledning. Detta för instruktioner och snabbast möjliga hantering. Felet ska normalt vara ett ursprungsfel och inte orsakats av felaktig användning/hantering av varan.

För att anmäla att en vara du beställt från oss är felaktig kontaktar du oss genom e-post på kundtjanst@parfym.se. Glöm inte att inkludera information såsom ordernummer och produktnummer/produktnamn. Beskriv felet noggrant för snabbast möjlig hantering och ange om du vill ha en ny vara eller pengarna tillbaka.

I många fall när det kommer till att hantera en reklamation behöver vi få in varan för att undersöka den. I dessa fall kontaktar du oss för en retursedel som vi står för kostanden för. Det är ditt ansvar att paketera varan så att den kommer till oss i ett oförändrat skick. Om reklamationen nekas står du som kund för fraktkostnaden tillbaka till dig på 39kr som vi lägger till på din faktura eller valt betalsätt.  

Är reklamationen godkänd återkommer vi via mail med en lösning om en ny vara eller en återbetalning.

Produkten jag tagit emot är trasig. Vad gör jag?

För att anmäla att en vara du beställt från oss är felaktig/trasig rekommenderar vi att du kontaktar oss genom e-post på kundtjanst@parfym.se. Glöm inte att inkludera information såsom ordernummer och produktnummer/produktnamn. Beskriv felet noggrant för snabbast möjlig hantering. Skicka gärna en bild eller en kort video som visar felet/problematiken.

Betalning

Vilka betalsätt erbjuder ni?

Via vår betalpartner Qliro erbjuder vi:

Faktura 14 dagar

Qliro – Köp nu, betala senare

Konto och delbetalning

Kortbetalning

Direkbetalning med Trustly

När får jag min faktura?

Fakturan skickas alltid med e-post till den e-postadress man uppger vid beställningstillfället. Har du inte fått fakturan kan du kontakta vår betalpartner Qliro så hjälper de dig. Du når Qliro på 08-40 900 300 eller kundservice@qliro.com

Kontaktinformation till Qliro

Om du har frågor eller funderingar kring din faktura eller delbetalning kan du kontakta Qliro direkt på 08-40 900 300 eller kundservice@qliro.com så hjälper de dig.

Kan jag förlänga datumet på min faktura?

Har du frågor kring din faktura eller ditt delbetalningskonto är du välkommen att kontakta vår betalpartner Qliro så hjälper de dig direkt. Du når Qliro på 08-40900300 eller kundservice@qliro.com


Får jag min faktura via e-post eller brev?

Fakturan skickas alltid via e-post till den e-postadress som anges vid beställningstillfället. Om du inte har fått fakturan kan du kontakta vår betalpartner Qliro så hjälper de dig. Du når Qliro på 08-40 900 300 eller kundservice@qliro.com

Frakt & Leverans

Fri frakt

Vi erbjuder fri frakt på order över 499 kr på nedan fraktalternativ.

Postnord Brevlåda 1:a klass

Earlybird
Instabox
Budbee Box

Vänligen observera att ditt postnummer kommer att avgöra tillgängligheten för Instabox eller Budbee Box som leveransalternativ för din order.

Vilka transportörer kan jag välja mellan för min order?

I kassan kan du välja mellan följande fraktbolag. Aktuella priser på de olika fraktalternativen samt estimerade leveransdatum framgår i kassan innan du slutför din beställning.

Postnord Ombud
Väljer du fraktsättet MyPack skickas paketet till ett ombud och uppvisning av legitimation krävs vid uthämtning av paket. Preliminär leveranstid är 1-2 arbetsdagar och du får ett spårningsnummer från oss när beställningen har skickats. Med spårningsnumret kan du spåra paketet på Postnords hemsida eller i Postnords app. Du får även en sms-avisering från Postnord när paketet har levererats till ditt valda ombud.

Postnord Hemleverans
Väljer du fraktsättet Postnord Brevlåda 1:a klass Varubrev levereras paketet till din brevlåda. Om paketet inte får plats i brevlådan lämnas det istället vid din dörr. Vid val av detta fraktsätt ansvarar du själv över försändelsen från och med att Postnord levererat och registrerat leveransen. Preliminär leveranstid är 1-2 arbetsdagar

Instabox
Instabox levererar paket till en paketautomat och identifiering via BankID kan krävas för att kunna hämta ut paketet. Detta då leveranssättet är kontaktfritt och ej kontrolleras med legitimation hos ombudet. Preliminär leveranstid är 1-2 arbetsdagar kan ses redan i kassan, när du väljer vilken paketautomat du vill ha beställningen levererad till. Du kommer sedan att få ett SMS från Instabox när beställningen har skickats från oss, där kan du följa status på leveransen. Notera att ditt postnummer avgör om du kan välja detta fraktalternativ.

Instabox Home
Instabox Home levererar paket till din hemadress och identifiering via BankID kan krävas för att kunna slutföra leveransen. Preliminär leveranstid kan ses redan i kassan, när du väljer vilken adress du vill ha beställningen levererad till. Du kommer sedan att få ett SMS från Instabox när beställningen har skickats från oss, där kan du följa status på leveransen, välja om det är OK att ställa utanför dörr samt lägga till eventuell information nödvändig för leverans. Notera att ditt postnummer avgör om du kan välja detta fraktalternativ.

Budbee Home
Önskar du få dina varor hemkörda direkt till dörren kan du hos oss välja en leverans med Budbee. Du får då en spårningslänk via sms från Budbee när paketet har skickats från oss. Via länken kan du följa försändelsen samt se tiden för leverans. Du kan via länken även välja om du vill att paketet lämnas utanför din dörr eller om du önskar att chauffören plingar på vid leverans. Notera att ditt postnummer avgör om du kan välja detta fraktalternativ. Du kan i Budbees app välja att ändra leveranssätt om du istället föredrar att få din leverans via Budbee Box.

Budbee Box

Väljer du leveranssättet Budbee Box levereras paketet till din utvalda Budbee paketautomat inom 1-2 arbetsdagar. Du får ett meddelande från Budbee med en preliminär leveranstid för paketet när de mottagit och skannat paketet på deras terminal. Ytterligare ett meddelande skickas (via SMS eller via appen) när paketet levererats till boxen och finns att hämta ut. 100% fossilfritt leveransalternativ. Du kan i Budbees app välja att ändra leveranssätt om du istället föredrar att få din leverans vid Budbee Home.


Earlybird - Tidig Morgonleverans

Väljer du fraktsättet Earlybird - Tidig Morgonleverans  levereras paketet till din brevlåda, hängs i en påse utanpå brevlådan eller levereras utanför dörren. Om paketet inte får plats i brevlådan lämnas det istället vid din dörr. OBS! Earlybird beträder inte tomter nattetid för leverans utanför dörr. Vid val av detta fraktsätt ansvarar du själv över försändelsen från och med att Earlybird levererat och registrerat leveransen. Preliminär leveranstid är 1-2 arbetsdagar




Var är min order?

I din orderbekräftelse finns en länk där du kan se din orderstatus. När din beställning är skickad kan du även se ditt kolli-id och spåra din försändelse via vald transportörs hemsida.

Hur lång är leveranstiden för min order?

Vi skickar vanligtvis din beställning samma dag om du lägger den innan kl. 13:30. Görs beställningen efter kl. 13:30 skickas ordern dagen därpå. Om du gör din beställning på en fredag, efter kl. 13:30, eller på en helgdag skickar vi beställningen nästkommande vardag.

Vår leveranstid är uppskattad till mellan 1-2 arbetsdagar, efter att ha lämnat över paketet till vald transportör. Under Helger, Storhelger och Högtider kan leveranstiderna vara något längre p.g.a hög belastning hos våra samarbetspartners.

När skickas min order?

Beställningar som kommer till oss på vardagar innan kl 13:30 skickas samma dag. I din orderbekräftelse finns en länk där du kan se din orderstatus. När din beställning skickats kan du även se paketets kolli-id och spåra din leverans via den valda operatörens hemsida.  

Returer & Återbetalning

Hur gör jag en retur?

Har du ångrat ditt köp eller har du av misstag beställt fel vara?

Är dina varor oöppnade/oanvända samt ej har bruten plombering så kan du använda dig av ångerrätten som gäller i 14 dagar från det att du mottagit din beställning. Skicka tillbaka de varor du vill returnera tillsammans med ditt ordernummer till:

Parfym Sverige AB

C/O Nowaste Logistics AB T3

Mineralgatan16

254 64 Helsingborg

Finns inte ordernummer med i returen kan detta medföra en längre hanterings tid samt extra kostnaden på 49 kr då det är svårt att registrera returen rätt.

Vid nyttjande av ångerrätten står du som köpare för returfrakten. Vi godkänner ej returer i dem fall produkterna är öppnade eller använda. I dessa fall tillkommer det en fraktkostnad på 39 kr för att få varan skickad till sig på nytt.  


Returpolicy


Hur gör jag en reklamation?

Vänligen kontakta kundtjänst kundtjanst@parfym.se innan du skickar tillbaka en vara, oavsett anledning för instruktioner och snabbast möjlig hantering. Felet ska normalt vara ursprungsfel och inte orsakats av felaktig användning/hantering av varan.
När du vill reklamera en försändelse är det viktigt att du har sparat original-emballaget samt förpackningen till produkten. 

Emballaget ska kunna fotograferas och skickas till oss på begäran så att vi kan undersöka saken vidare.

För att anmäla att en vara du beställt från oss är felaktig kontaktar du oss genom e-post på kundtjanst@parfym.se. Glöm inte att inkludera information såsom ordernummer och produktnummer/produktnamn. Beskriv felet noggrant för snabbast möjlig hantering och ange om du vill ha ny vara eller pengarna tillbaka.

I många fall när det kommer till att hantera en reklamation behöver vi få in varan för att undersöka den. I dessa fall kontaktar du oss för en retursedel som vi står för kostanden för. Det är ditt ansvar att paketera varan så att den kommer till oss i ett oförändrat skick. Om reklamationen nekas står du som kund för fraktkostnaden tillbaka till dig på 39kr som vi lägger till på din faktura eller valt betalsätt.  

Är reklamationen godkänd återkommer vi via mail med en lösning om en ny vara eller en återbetalning.

Jag har fått en trasig produkt i min order. Vad gör jag?

För att rapportera att en produkt som du beställt från oss är felaktig/trasig rekommenderar vi att du kontaktar oss via mejl på kundtjanst@parfym.se. Glöm inte att uppge ditt ordernummer och artikelnummer/ artikelns namn. Beskriv ditt ärende noga för att vi ska kunna lösa ditt problem så snabbt och effektivt som möjligt. Skicka gärna med ett foto som visar felet eller en kortare video. 

Vart kan jag som kund vända mig om jag inte är nöjd?

 

Är du är missnöjd med din produkt är du välkommen at kontakta vår kundtjänst som kommer göra sitt bästa för att lösa ditt problem. Om du inte är nöjd och upplever att du behöver ytterligare hjälp utöver den vår kundtjänst kan erbjuda så kan du vända dig till Allmänna reklamationsnämnden och/eller EU:s gemensamma tvistlösningssida vars rekommendationer vi följer.

Produktfrågor

Erbjuder ni doft/varuprover?

I dagsläget har vi ingen möjlighet att erbjuda doft/varuprover enligt önskemål. Vi skickar dock med varuprover med din order vid vissa tillfällen. 

Vilka varumärken har vi på Parfym.se?

Parfym.se är en auktoriserad distributör och distribuerar över 300 av dem mest välkända varumärkena inom Doft, Hudvård, Skönhet och Hårvård. Skulle det vara så att du inte hittar det du letar efter, kontakta oss så undersöker vi detta vidare.

Har ni en butik?

Vår flaggskeppsbutik finns i Göteborg, Frölunda torg. Klicka här för karta.
Våra professionella skönhetsexperter har mer än hundra års kombinerad erfarenhet inom doft, hudvård, hårvård och smink. 
Vi erbjuder leverans samma dag mer Airmee om du lägger din order innan kl 12:00.
För all typ av rådgivning eller beställningar når ni dem på telefonnummer 076-8608393 under nedan angivna tider:

Mån-Fre 10:00-20:00
Lör-Sön 11:00-18:00

Hittar du inte svaret på din fråga? Skriv till oss så hjälper vi dig så snart som möjligt
Parfym.se
Varukorg (0) Varukorg (0)

Fri frakt över 499 kr!