Vi har sedan starten 2005 levererat parfym till över 300 000 nöjda kunder. Parfym.se säljer enbart originalprodukter och är certifierade av Trygg E-handel.

Frågor & Svar

Mest vanliga

  • Var är min order?

    Var är min order?

    I din orderbekräftelse finns en länk till en sida där du kan se din orderstatus. När din beställning är skickad kan du även se ditt kolli-id och spåra din försändelse via postens hemsida.

  • När får ni in min vara?

    När får ni in min vara?

    Till skillnad från en traditionell butik erbjuder vi inte fullsortiment. Normalt får vi in slutsålda varor inom 1-2 månader.

  • Är era varor äkta/original?

    Är era varor äkta/original?

    Alla våra varor är garanterat äkta samt utlåtna till den europeiska marknaden. Vi är ett helsvenskt bolag med både kontor och lager i Sverige. Vi är även certifierade av Trygg E-handel som drivs tillsammans av Svensk Distanshandel och Svensk Handel.

  • Hur gör jag en retur?

    Hur gör jag en retur?

    Är dina varor oöppnade och oanvända kan du använda ångerrätten i 14 dagar från det att du mottog beställningen. Skicka tillbaka de varor du vill returerna tillsammans med ditt ordernummer till:

    Parfym.se
    C/O Bonver Logistics AB
    Box 4009
    195 72 Rosersberg

    Vid utnyttjande av ångerrätten står kunden för returfrakten. Kan vi inte godkänna en retur på grund av att en vara är öppnad eller använd kostar det 50kr att få varan skickad på nytt.

  • Har ni doft/varuprover?

    Har ni doft/varuprover?

    Tyvärr har vi inga varuprover men de går ibland att beställa direkt från varumärkenas hemsidor.

  • Vill ni samarbeta med min blogg?

    Vill ni samarbeta med min blogg?

    Alla är mer än välkomna att gå med i vårt affiliateprogram hos Adtraction där vi erbjuder provision på alla köp som genereras via din hemsida/blogg. Vi erbjuder dock ingen produktsponsring. Se mer här.

  • Kan jag ångra mitt köp innan det skickats?

    Kan jag ångra mitt köp innan det skickats?

    Alla beställningar går direkt till packning för snabbast möjliga leverans, men om du mailar så snart som möjligt och har lite tur hinner vi ibland stoppa beställningar. Klicka här för att kontakta kundtjänst.

  • Varför har jag inte fått min faktura?

    Varför har jag inte fått min faktura?

    Fakturan skickas alltid med e-post till den e-postadress man uppger vid beställningstillfället. Har du inte fått fakturan kan du kontakta vår betalpartner Klarna så hjälper de dig. Du når Klarna på 08-120 120 10 eller info@klarna.com

Beställning

Betalning

Frakt & leverans

  • När har ni orderstopp?

    När har ni orderstopp?

    Beställningar som inkommer vardag före 14.00 skickas samma dag.

  • Hur lång är leveranstiden?

    Hur lång är leveranstiden?

    Vår leveranstid är normalt en arbetsdag till hela Sverige med undantag för Norrland och Gotland dit leveranstiden är 2-3 arbetsdagar.

  • Vad kostar frakten?

    Vad kostar frakten?

    Vår fraktavgift är enbart 29kr vid beställning under 800kr. Vi beställning över 800kr skickar vi fraktfritt!

  • Erbjuder ni fri frakt?

    Erbjuder ni fri frakt?

    Om man beställer för över 800kr skickar vi fraktfritt!

  • Vilket bolag skickar ni med?

    Vilket bolag skickar ni med?

    Vi skickar alla beställningar med svenska posten.

  • Vad innebär klimatekonomisk försändelse?

    Vad innebär klimatekonomisk försändelse?

    Klimatekonomisk försändelse innebär att inga av våra försändelser flygs. Därav är leveranstiden till Norrland och Gotland 2-3 dagar istället för som till övriga Sverige en dag.

  • Skickar ni till andra länder än Sverige?

    Skickar ni till andra länder än Sverige?

    Parfym.se levererar beställningar enbart inom Sverige. Vår systersajt www.hajuvesi.fi levererar beställningar inom Finland.

Orderstatus

  • Var är min order?

    Var är min order?

    I din orderbekräftelse finns en länk till en sida där du kan se din orderstatus. När din beställning är skickad kan du även se ditt kolli-id och spåra din försändelse via postens hemsida.

  • När skickas min beställning?

    När skickas min beställning?

    Beställning som inkommit vardag för 14.00 skickas samma dag. I din orderbekräftelse finns en länk till en sida där du kan se din orderstatus. När din beställning är skickad kan du även se ditt kolli-id och spåra din försändelse via postens hemsida.

Produktfrågor

  • När får ni in min vara?

    När får ni in min vara?

    Till skillnad från en traditionell butik erbjuder vi inte fullsortiment. Normalt får vi in slutsålda varor inom 1-2 månader.

  • Har ni doft/varuprover?

    Har ni doft/varuprover?

    Tyvärr har vi inga varuprover men de går ibland att beställa direkt från varumärkenas hemsidor.

  • Är era varor äkta/original?

    Är era varor äkta/original?

    Alla våra varor är garanterat äkta samt utlåtna till den europeiska marknaden. Vi är ett helsvenskt bolag med både kontor och lager i Sverige. Vi är även certifierade av Trygg E-handel som drivs tillsammans av Svensk Distanshandel och Svensk Handel.

  • Är det samma kvalité på era varor som i den traditionella handeln?

    Är det samma kvalité på era varor som i den traditionella handeln?

    Vi säljer exakt samma varor och av samma kvalité.

  • Hur kan ni erbjuda så låga priser?

    Hur kan ni erbjuda så låga priser?

    Vi kan genom stora inköp, effektiv e-handel, duktiga medarbetare och låga omkostnader pressa våra marginaler till max.

  • Hur reklamerar jag en vara?

    Hur reklamerar jag en vara?

    Kontakta vår kundtjänst genom att klicka här eller maila kundtjanst@parfym.se. Beskriv felet så noggrant du kan och glöm inte att ange ditt ordernummer.

Prisgaranti

Samarbeten, bloggar, och affiliateprogram

  • Sponsrar ni event och/eller bloggare med produkter?

    Sponsrar ni event och/eller bloggare med produkter?

    Vi har tyvärr inte möjlighet att erbjuda produktsponsring. Bloggare är dock mer än välkomna att gå med i vårt affiliateprogram hos Adtraction där vi erbjuder provision på alla köp som genereras via din hemsida/blogg. Se mer här.

  • Vill ni samarbeta med min blogg?

    Vill ni samarbeta med min blogg?

    Alla är mer än välkomna att gå med i vårt affiliateprogram hos Adtraction där vi erbjuder provision på alla köp som genereras via din hemsida/blogg. Vi erbjuder dock ingen produktsponsring. Se mer här.

  • Har ni ett affiliateprogram?

    Har ni ett affiliateprogram?

    Vi har ett affiliateprogram hos Adtraction där vi erbjuder provision på alla köp som genereras via din hemsida/blogg. Se mer här

Kundtjänst

Undrar du över något eller behöver du hjälp med din order? Kika gärna på de vanligaste frågorna ovanför så kan du oftast få svar direkt. Undrar du över något annat eller om du fortfarande behöver hjälp är du mer än välkommen att kontakta vår kundtjänst nedanför.

Kundtjänst öppettider

Måndag - fredag svarar vi inom 24 timmar

Email: kundtjanst@parfym.se

Kontakta kundtjänst

Om Parfym.se och företagsinformation

Parfym.se drivs av Parfym Sverige AB sedan 2005. (org.nr. 556705-2799)

Hos oss hittar du skönhetsprodukter från över 100 varumärken inom parfym, makeup, hår och hudvård upp till 50% under rekommenderade priser.

Övriga kontakt/adressuppgifter

Lageradress:
Parfym.se
C/O Bonver Logistics AB
Box 4009
19504 Rosersberg

Företagsfrågor: darko@parfym.se

Nyhetsbrev

I Parfym.ses nyhetsbrev kan du läsa allt om nyheter och få exklusiva erbjudanden.

Vill du avregistrera dig klickar du här och fyller sedan i din e-postadress.