Köpvillkor

Allmänna

Du måste vara minst 18 år för att beställa från oss. Om du är under 18 år krävs din målsmans tillstånd innan du beställer.

Parfym.se levererar enbart inom Sverige. Vår systersite www.hajuvesi.fi levererar inom Finland.

 

Priser

I alla priser ingår svensk moms med 25%. Rekommenderade priser är svensk standard för de varor som finns på den svenska marknaden. De märken/produkter som normalt inte säljs i Sverige räknas om från tyska butikspriser.

 

Lägsta pris garanti

Hos oss behöver du aldrig betala mer än nödvändigt! Med vår lägsta pris garanti kan du alltid handla till marknadens bästa priser. Hittar du din vara billigare i en annan svensk butik återbetalar vi mellanskillnaden.

Garantin gäller alla svenska butiker såväl fysiska som internetbaserade. Butiken ska ha svenskt organisationsnummer och svensk adress. Varan ska finnas på lager och därmed vara beställningsbar. Prisgarantin gäller konkurrentens ordinariepris och upp till 10 dagar efter köpet.

Har du hittat din vara billigare i en annan butik? Maila kundtjanst@parfym.se och länka till den aktuella butiken så återbetalar vi mellanskillnaden. Gäller det en fysisk butik ska du istället för webbadress meddela organisationsnummer och telefonnummer så att vi kan kontrollera priset.

 

Betalsätt

Genom Klarna Checkout erbjuder vi fakturabetalning, kontobetalning, kortbetalning och direktbetalning. För Klarnas fullständiga villkor klickar du här.

 

Frakt

Leveranstid

Beställning som inkommit före 14:00 skickas vanligtvis samma dag. Leveranstiden är därefter 1-3 arbetsdagar. Vi kan tyvärr inte påverka eventuella förseningar hos fraktbolaget, men du har alltid rätt att häva ditt köp kostnadsfritt om vi inte har levererat din beställning inom tre arbetsdagar.

Pris

Normalt - 29kr 

 

Ångerrätt

Kontakta alltid kundtjänst kundtjanst@parfym.se innan du skickar tillbaka en vara, oavsett anledning.

Du har enligt distansavtalslagen rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar. Ångerfristen börjar gälla den dag du tagit emot din beställning eller väsentlig del av denna.

Ångerrätten gäller endast om varan är i väsentligt oförändrat skick. Du har som kund rätt att undersöka varan men du får inte bryta plomberingar eller prova produkten.

Vid utnyttjande av ångerrätten är kunden ansvarig för både returkostnad samt att varan/varorna kommer i retur hela.

 

Reklamation

Kontakta alltid kundtjänst kundtjanst@parfym.se innan du skickar tillbaka en vara, oavsett anledning.

Är din vara skadad eller felaktigt ska varan reklameras inom skälig tid (högst tre år enligt konsumentköplagen.). Reklamationen ska göras på baksidan av följesedeln. Beskriv felet noggrant och ange om du vill ha ny vara eller pengarna tillbaka.

Beroende på typ av reklamation kan kunden komma att få lägga ut för returfrakten. Vid godkänd reklamation ersätts kunden alltid för eventuella kostnader (returfrakt).

 

Ej uthämtade paket

I samband med ej uthämtade paket uppstår en rad kostnader såsom plock-och-pack kostnaden, returfrakt, expeditionsavgift, etc. Därför tar vi ut en avgift om 139 kronor inklusive moms om ett paket ej hämtas ut, som ska täcka en del av dessa kostnader. 

Paket som ska hämtas hos postombud ligger kvar hos postombudet i 14 dagar inann den returneras till oss. Därför är det viktigt att om du ångrar ett köp, behövs det att hos postombud "vägrar leverans" alternativt hämtar ut paketet och därefter returnerar till oss som beskrivs under "Ångerrätt". 

 

Återbetalning

Hävs ett köp på riktiga grunder, vid till exempel utnyttjande av ångerrätten, reklamation eller godkänd retur återbetalar vi alltid konsumenten inom 30 dagar.

 

Sekretess och personuppgiftslagen

När du registrerar dig som medlem eller gör ett köp godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Vi lämnar aldrig ut personuppgifter till tredje part.

Enligt Personuppgiftslagen (PUL) har du rätt att begära ut den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort.

 

Tvist

Vid eventuell tvist följer vi alltid Allmänna Reklamationsnämndens beslut.

 

Fel/Slutförsäljning/Prisändringar

Vi reserverar oss för skrivfel, slutförsäljning och prisförändringar beroende på ändrad moms.